Нові правила Техогляду 2021: опубліковано проєкт закону!

Техосмотр 2021 в Украине

Документ винесено на громадське обговорення (яке триватиме до 26 березня поточного року), і протягом цього часу свої мотивовані зауваження і пропозиції на адресу МІУ може відправити кожен, хто має ідеї про те, як і чим слід доповнити проєкт.

У документі описується механіка впровадження та проведення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів (ВТК), правила використання тахографів і обмежувачів швидкості для автобусів і вантажівок, а також те, як водії комерційного транспорту будуть навчатися і проходити регулярне підтвердження професійної компетенції. Оскільки в текст проекту до моменту його реєстрації у Верховній Раді можуть бути внесені зміни, ми зупинимося на одному з розділів, - техогляді, і розберемо виключно його.

Професійне обладнання для ТЕХОГЛЯДУ

Придбайте найкраще в Україні обладнання для вашого СТО. Сучасні стенди розвал-сходження, гальмівні стенди тощо. Безкоштовне налаштування і обслуговування, гарантія та сертифікація.

Переглянути каталог

Які новостворені органи відповідальні за ОТК?

Техоглядом як таким, підготовкою і атестацією експертів з ОТК (які матимуть виняткове право на його проведення і видачу відповідного документа), видачу дозволів для підприємств, які будуть проводити ОТК автотранспорту, буде займатися новостворена структура - Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів. Це неприбуткова організація, яка буде складатися з суб'єктів господарювання, що займаються проведенням ОТК.

Періодичність техогляду у 2021 році

У проекті запропоновано перевіряти автомобілі з такою періодичністю:

  • Легкові авто, вантажні ТЗ з повною масою до 3,5 т - через 4 роки від дати виготовлення, потім кожні 2 роки;
  • Автомобілі таксі - щорічно;
  • Автобуси - через рік від дати виготовлення, далі кожні 6 місяців;
  • Вантажні (з повною масою понад 3,5 т) - щорічно;
  • Мототранспорт - кожні 2 роки.

Крім цього, якщо описаний проєкт отримає статус закону, протягом 365 днів з дня його опублікування, всі ТЗ підлягатимуть ОТК в разі їх перереєстрації, переобладнання, або участі в ДТП, в яких були пошкоджені елементи впливають на безпеку руху.

Позачерговий ОТК, незалежно від дати проведення останнього техогляду, буде вимагатися в тих же випадках: перереєстрація на нового власника, здійснення переобладнання ТЗ, участь у ДТП, де були пошкоджені елементи, що мають відношення до безпеки (деталі підвіски, рульового механізму, подушки безпеки, гальма , кузов, якщо він деформований).

ТЗ які не підлягатимуть техогляду в 2021 році

Авторами проєкту запропоновано звільнити від техогляду наступні категорії транспортних засобів:

  • ТЗ з максимальною швидкістю до 25 км/год;
  • Ретротранспорт;
  • Спортивні авто, які не експлуатуються на дорогах загального користування;
  • ТЗ, на які поширюється дипломатична недоторканність;
  • Спецтранспорт для перевезення цирків і атракціонів;
  • ТЗ з двигуном до 50 см³;
  • ТЗ які вже мають сертифікат ОТК, отриманий згідно з міжнародними договорами.

Чи зупинятимуть ТЗ на дорозі для перевірки стану ОТК?

Згідно з 47 Директивою ЄС, який регламентує порядок проведення ОТК, і на яку спираються українські законодавці, придорожньому техогляду підлягає тільки комерційний транспорт. Однак в тексті проєкту, який винесений на громадське обговорення, ці норми прописані так, що позачерговому придорожньому ОТК підлягають всі ТЗ, зареєстровані в Україні.

Тому, якщо ваш автомобіль зупинять для проведення придорожнього ОТК, слід знати, що відмова від нього дорівнює автоматичному анулюванню чинного сертифіката про успішне проходження ОТК, а це призведе до заборони експлуатації такого транспортного засобу.

Проводити придорожній ОТК запропоновано щорічно для не менше 5% від загальної кількості зареєстрованих ТЗ в Україні, а кожне авто цій процедурі не може підпадати частіше, ніж раз в три місяці. Перевіряти зможуть все - від візуального огляду ТЗ до застосування спеціальних вимірювальних засобів, а при необхідності - надсилати машину на поглиблену діагностику на найближчу станцію проведення ОТК.

Придорожній ОТК буде введений через 547 днів після вступу в силу закону на основі описаного проєкту.

Передбачено нові штрафи за техогляд у 2021

Якщо експлуатувати авто, яке підлягає обов'язковому ОТК без відповідного документа (і наявності інформації про придатність ТЗ в електронній базі даних), перший штраф складе 4300 грн. За повторне аналогічне порушення протягом року доведеться заплатити вже 17 000 грн.

Однак не тільки для водіїв і власників автотранспорту передбачена підвищена відповідальність: експерт з ОТК, якщо порушить правила проведення техконтролю або порядок оформлення його результатів, ризикує отримати штраф у розмірі від 2550 до 3400 грн. Це якщо «попадеться» вперше. Якщо ж протягом року буде виявлено ще одне порушення - експерт втратить право проводити ОТК на 5 років.

Також відзначимо, що при проведенні реєстраційних дій з автотранспортом в проекті запропоновано кожен раз фіксувати показання одометра (лічильника пробігу) транспортного засобу, і вносити їх в центральну електронну базу даних.

Нагадаємо, що описане відноситься до частини проєкту закону, винесеного МІУ для громадського обговорення, яке стосується технічного огляду транспортних засобів. Щоб ці норми з'явилися в чинному законодавстві, проєкт повинен бути внесений до Верховної Ради, розглянуто профільними комітетами, а тоді включений до порядку денного сесії, на якій парламентарії і прийматимуть рішення, голосуванням, щодо того, чи стати цим документом законом.

Ознайомитися з оприлюдненою інформацію за посиланням на МІУ

Обладнання для СТО

Стенди Розвал-Сходження

Гальмівні стенди